Berichten geschreven door Jan Willem Boersma

1. dordrecht2.jpg
    Door Jan Willem Boersma op 8 maart 2022

Nieuwe jeugdverordening

In de laatste vergadering van de gemeenteraad is een nieuwe jeugdverordening vastgesteld. Over deze nieuwe verordening hebben we meerdere keren in de commissie sociale leefomgeving gesproken. Ook is er door een juridisch bureau een advies gegeven en heeft de WMO-adviesraad en het Ouderplatform een reactie gegeven. Deze adviezen hebben er toe geleid dat het eerste concept is aangepast en dat we als fractie uiteindelijk in konden stemmen met de jeugdverordening.

Lees meer over "Nieuwe jeugdverordening"
  2. Gasprijs.JPG
    Door Jan Willem Boersma op 28 januari 2022

Omzien naar elkaar; ook ten aanzien van de stijgende energieprijzen

Ook tijdens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 blijft de ChristenUnie-SGP omzien naar elkaar. Zo heeft onze fractie tijdens de commissievergadering van 18 januari 2022 aandacht gevraagd voor de gevolgen van de enorme inflatie mede als gevolg van de enorm gestegen energieprijzen. We kennen de voorbeelden van een verdubbeling van energiecontracten. We kunnen allemaal begrijpen dat dit voor veel mensen een enorme aanslag is op de maandelijkse uitgaven. Voor minima dreigt er zelfs een stille ramp.

Lees meer over "Omzien naar elkaar; ook ten aanzien van de stijgende energieprijzen"
  3. Jan-Willem.JPG
    Door Jan Willem Boersma op 20 oktober 2020

Alleen samen..

Van 1 tot en met 8 oktober is de landelijke week van de eenzaamheid. Juist nu is het moeilijker om elkaar op te zoeken, samen te sporten, in grotere groepen bij elkaar te komen. Ook is het onzeker hoe het allemaal zal gaan, hoe lang het virus nog invloed zal hebben op ons leven. Er wordt gelukkig nog veel naar elkaar omgekeken door een bezoekje, telefoontje, kaartje of appje, of door boodschappen voor elkaar te doen. Laten we daar de komende maanden vooral mee doorgaan.

Lees meer over "Alleen samen.."