Berichten geschreven door Eline Nieuwland

Eline crop.jpg Robert crop.jpg
    Door Eline Nieuwland, Robert de Heer op 10 september 2024

ChristenUnie-SGP Dordrecht organiseert politieke jongerenavond

Op 17 oktober organiseert de ChristenUnie-SGP Dordrecht een politieke jongerenavond, speciaal voor christelijke jongeren tussen de 16 en 25 jaar. Een avond vol gezelligheid maar zeker ook met het doel om met jongeren in gesprek te gaan over de toekomst van Dordrecht.

Lees meer over "ChristenUnie-SGP Dordrecht organiseert politieke jongerenavond"
  2. Eline.jpg
    Eline crop.jpg
    Door Eline Nieuwland op 10 juli 2024

Motie ‘Meer preventie bij relatieproblemen’

De laatste vergadering voor het reces werd afgesloten met stemmingen over moties met zeer diverse onderwerpen. Meestal spreken we over een specifiek thema, zoals dierenwelzijn of mobiliteit, maar bij de Perspectiefnota kan alles wat geld kost in bespreking worden gebracht.

Afgelopen dinsdag werd onze motie ‘Meer preventie bij relatieproblemen’ aangenomen. Iets waar we heel dankbaar voor zijn, want elke relatie die we daarmee kunnen redden is winst. Graag willen we jullie meenemen in hoe de motie tot stand is gekomen.

Lees meer over "Motie ‘Meer preventie bij relatieproblemen’"
  3. Financiën_3.jpg
    Eline crop.jpg
    Door Eline Nieuwland op 15 maart 2023

Niemand in de kou

Energiearmoede komt te veel voor in Dordrecht. Veel huizen zijn slecht geïsoleerd en met de huidige torenhoge energieprijzen wordt stoken al snel onbetaalbaar. Dat kan onzekerheid opleveren: hoe hoog wordt de energierekening? Kan ik het wel betalen? Het kan iedereen treffen, ook degenen met een prima salaris. Je zult maar de pech hebben dat je in een slecht geïsoleerde woning woont en een energiecontract had dat afliep.

Lees meer over "Niemand in de kou"