Stemverklaring vvgb Chemours

Leen crop.jpg
Door Leen Struijk op 13 september 2022 om 14:30

Stemverklaring vvgb Chemours

Raadsvergadering 13 september 2022 agendapunt 20: Verklaring van geen bedenkingen op de beschikking voor Chemours

In de raadsvergadering van dinsdag 13 september heeft de raad gestemd over het afgeven van een verklaring van geen bedenkingen voor de omgevingsvergunning van Chemours Netherlands B.V. Aangezien we ons allemaal zorgen maken over de effecten van Chemours op de omgeving n.a.v. de recente berichten in de media gaven wij de volgende stemverklaring waar een groot gedeelte van de raad zich bij aansloot:

"Voorzitter, het niet afgeven van een verklaring van geen bedenkingen is feitelijk geen optie omdat handhaving dan veel lastiger en minder streng wordt. We stemmen er daarom mee in. Tegelijkertijd hebben we allemaal de zeer verontrustende berichten in de media gelezen. Daarom organiseren we als raad op zo kort mogelijke termijn gesprekken met Chemours, wetenschappers, experts en medeoverheden om te bezien welke stappen er genomen kunnen worden om de uitstoot en lozingen van stoffen die een schadelijke invloed hebben op de volksgezondheid terug te brengen naar nul."